وبلاگ محاسبان خبره

هشدار به مدیران شرکتها و افراد دارای تراکنش مشکوک بانکی

وصول ۳۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از تراکنش‌های مشکوک بانکی

رییس کل سازمان امور مالیاتی از وصول ۳۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از محل کشف و شناسایی تراکنش‌های مشکوک بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: با بررسی به عمل آمده، فرار مالیاتی این افراد شناسایی و برای آنان برگ تشخیص صادر شد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور نیز، روند رسیدگی به پرونده های کلان فرار مالیاتی را تسریع بخشیده به گونه ای که تنها در شش ماهه دوم سال ۹۵ با بررسی ۷۷ پرونده مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور توانسته است ۹۹۰ میلیارد تومان مالیات تعیین و وصول نماید و این بدان معناست که شناسایی مودیان جدید جزو اولویت های اساسی سازمان است.

تقوی نژاد افزود: همچنین با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم های واحدیابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت یافته و در سال ۹۵ و با تکیه بر اطلاعات این پایگاه، در حدود ۳۰۰ هزار مودی مالیاتی جدید شناسایی و مالیات حقه از آنان اخذ شده است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهارداشت: با پیگیری و رصد فعالیت شرکت های صوری و غیرواقعی، توانستیم بیش از ۳۰۰۰ شرکت صوری را شناسایی و به مودیان معرفی کنیم.

شرکت حسابداری و حسابرسی محاسبان خبره

 

برچسب‌ها: مالیات , تراکنش بانکی , تراکنش مشکوک بانکی , شرکت حسابداری و حسابرسی محاسبان خبره , پولشویی , شرکت های صوری , مودی مالیاتی ,

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
"شروع گفتگو"
1
پرسش از طریق واتساپ
سلام دوست عزیزم
به وب سایت شرکت محاسبان خبره خیلی خوش آمدید.
لطفا برای شروع گفتگو با بنده از طریق واتساپ، گزینه "شروع گفتگو" در زیر همین متن را بفشارید.

پشتیبان شما: نازنین اکبری