وبلاگ محاسبان خبره

ویژه کارفرمایان: چگونه حسابدار خود را انتخاب کنیم

چه ما بخواهیم و چه نخواهیم تعداد حسابداران روز به روز در حال افزایش است. می توانید آنها را در  هرجایی پیدا کنید. در بانک ها، شرکت ها، موسسات و … . اما تعداد کمی از حسابداران در حرفه خود متخصص می باشند. جستجو برای یافتن یک حسابدار قابل اطمینان و شایسته مانند جستجوی سوزن در انبار کاه می باشد.

آیا امکان یافتن حسابدار عالی وجود دارد؟

در زیر 15خصوصیتی که می تواند برای یافتن حسابدار شایسته به شما کمک کند ذکر شده است.
با استفاده از این موارد شاید بتوان سوزنی را در انبار کاه پیدا کرد اما هیچ ضمانتی وجود ندارد که حسابداری که پیدا می کنید کاراتر از نرم افزارهای مالی باشد که این موضوع نمی تواند عالی باشد. این واقعیت شما  را برای یافتن حسابدار عالی که در زمینه های مختلف شما را یاری کند، تحت فشار قرار می دهد.

15خصوصیت حسابدار شایسته :

1-درستکاری
آیا شما می توانید درستکاری حسابدار را مورد سنجش قرار دهید؟ چگونه می توان به حسابدار اطمینان کرد؟ آیا حسابدار منتخب فرد شایسته ای است؟ اگر شما بتوانید درستکاری حسابدار را بسنجید می توان گفت فرد خوش شانسی می باشد.
 
2-توانایی تحلیلی
حسابدار نباید از بیان واقعیات خودداری کند ، حتی اگر شما همه آنها را می دانید. حسابدار باید به اندازه کافی تحلیلی عمل کند تا بتواند متوجه الگوهای مالی و روندها در ثبت ها و صورت های مالی شود و با این کار منفعت خوبی را برای شما فراهم می کند یا به شما مشاوران برجسته ای معرفی می کند.

3-روشنفکری
حسابدار باید دارای جدیت و خوش بینی باشد. این خصوصیات می تواند دید شما را نسبت به امور مالی تغییر دهد.

4-خلاقیت
حسابدار باید خلاق باشد. حسابدار خلاق گستره وسیعی از ایده ها و استراتژی ها را جهت حصول بهترین نتیجه برای شما دارا می باشد یا ازیان های مالی جلوگیری می کند.

5-توانایی محاسباتی
اگر حسابدار نتواند محاسبات  را به خوبی انجام دهد باید فکری به حال او کنید.

6-توانایی کار با افراد مختلف(کار گروهی)
حسابدار شما باید فردی از یک تیم باشد و لازم است با مردم بسیار انعطاف پذیر باشد. همچنین باید خود را با دیگران تطابق دهد تا ارتباط بهتری با مشتریان و مراجعین داشته باشد.

7-شایستگی
حسابدار باید شایستگی لازم را در دستیابی به بالاترین مهارت ها را داشته باشد.

8-قدرت بیان(Orally Expressive)
حسابدار باید توانایی بیان خودش را داشته باشد. زیرا او با افراد بسیاری سروکار دارد. حسابداری که نمی تواند از کلمات به خوبی استفاده کند احتمالا حسابدار مناسبی نیست حتی اگر مهارت های محاسباتی و ریاضیاتی داشته باشد.

9-کیفیت کار
هنگامی که شما حقوق زیادی به حسابدار خود پرداخت می کنید باید هوشیار باشید که حسابدار شما در هرکاری برای حصول بهترین نتیجه ممکن تلاش زیادی می کند.

10-تبحر
حسابدار باید از رفتارهای غیر معمول، غیرحرفه ای و غیر عرف خودداری کند. او باید طوری عمل کند که گویی خود مالک و سهام دار شرکت است.

11-توانا بودن
حسابدار نه تنها باید توانایی ارتباط گفتاری باشد بلکه توانایی انجام کار را داشته باشد.

12-مدیریت زمان
اگر حسابدار نتواند خود را با زمان هماهنگ کند یا همیشه کاری  را دیر انجام دهد، احتمالا در تهیه صورت های مالی نیز تاخیر خواهد داشت.

13-درک شغل
حسابدار نباید به شما نزدیک شود چون همه چیز را می داند. همچنین حسابدار توانایی مشاوره با دیگران برای فراهم کردن فرصت زیاد برای شما در  جهت ایجاد بهترین امور مالی دارد.

14-مهارت های شنیداری
حسابدار باید توانایی شنیدن صحبت های دیگران را داشته باشد. اما نباید پرحرف باشد و بتواند درخواست های شما را با نامه دنبال کند
15- مهمترین ویژگی
و در نهایت حسابدار باید مودب باشد.
 

شرکت حسابداری و حسابرسی محاسبان خبره

 

برچسب‌ها: حسابدار , حسابدار عالی , حسابدار خبره , انتخاب حسابدار , شرکت حسابداری , مهارت , ویژگی حسابدار ,

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
"شروع گفتگو"
1
پرسش از طریق واتساپ
سلام دوست عزیزم
به وب سایت شرکت محاسبان خبره خیلی خوش آمدید.
لطفا برای شروع گفتگو با بنده از طریق واتساپ، گزینه "شروع گفتگو" در زیر همین متن را بفشارید.

پشتیبان شما: نازنین اکبری