وبلاگ محاسبان خبره

هشدار: ۶ اقدام که مانع پیشرفت شغلی شما می شوند

عملکرد خوب هرچند برای اینکه در محیط کاری پیشرفت لازم است اما شرط کافی نیست.

کمتر کسی است که علاقه ای به پیشرفت شغلی نداشته باشد چرا که ارتقای شغلی نه تنها احتمالا درآمد بیشتری به همراه دارد بلکه نشان می دهد که عملکرد فرد در محل کار مورد ستایش دیگران و روسا قرار گرفته تا جایی که او را شایسته پیشرفت در رده شغلی دانسته اند. اما برای اینکه در کار خود پیشرفت کنید تنها خوب کارکردن کافی نیست و باید از برخی اقدامات نیز اجتناب کنید، اقداماتی که در واقع موانعی برای ارتقای شغلی شما محسوب می شوند:

۱عدم اطلاع رسانی.
عملکرد شما ممکن است عالی باشد اما تا زمانی که کسی از آن اطلاع نداشته باشد این علمکرد عالی به پیشرفت شما کمک نخواهد کرد. به همین خاطر حتما هر طور که  شده دستاورهای خود را به مدیر اطلاع دهید. او را از  اینکه چه راه حل هایی برای مشکلات به کار برده اید و هر اقدام دیگری که فراتر از امور معمول شما است باخبر کنید.

۲تدافعی بودن.
اگر زمانی که با بازخوردهای دیگران در مورد عملکردتان مواجه می شوید، رویکردی تدافعی به کار می گیرید احتمالا تا ابد در همین شغل باقی می مانید، البته اگر پسرفت نکنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که با اشخاص تدافعی معاشرت نکنند و در اینصورت احتمالا کسی به شما نخواهد گفت که چگونه می توانید عملکرد خود را بهبود ببخشید.

۳اخذ تصمیمات عجولانه و هیجانی.
اگر بسیار عجولانه و بدون مطالعه و بررسی کافی تصمیم گیری می کنید، تصمیم هایی که احتمالا عواقب ناخوشایندی برای جایی که در آن مشغول به کار هستید به همراه دارند احتمالا باید رویای ارتقای شغلی را به فراموشی بسپارید. توانایی تصمیم گیری در کمترین زمان قابل ستایش است اما به شرطی که این تصمیمات به اندازه کافی عقلایی و درست باشند. هیجان زده شدن و تصمیم گیری در آن شرایط رفتاری نیست که دیگران را برای ارتقای شغلی شما متقاعد کند.

۴بله قربان گو بودن.
این تصور اشتباه وجود دارد که روسا از کارمندانی بیشتر خوششان می آید که همراه “بله قربان گو” باشند و در هیچ موردی با نظر آن ها مخالفت نکنند. اما حقیقت این است که بیش از حد مطیع بودن نیز به پیشرفت شغلی شده آسیب وارد می کند. اگر در مورد موضوعی نظری دارید که فکر می کنید می تواند مفید باشد بهتر است آن را با رئیس خود در میان بگذارید. روسایی که به بهبود امور اهمیت می دهند از شنیدن نظرات جدید استقبال خواهند کرد.

۵منفی بودن.
اگر همواره در حال شکایت کردن از پروژه های جدیدی و سیاست های شرکت هستید و یا برای مثال می نالید که چرا بخش انفورماتیک هنوز رایانه ها را تعمیر نکرده، فضای ناخوشایندی را برای همکاران خود ایجاد می کنید، فضایی که به پیشرفت شما نیز آسیب خواهد زد.

۶دروغ گفتن.
حتی برملا شدن یک دروغ کوچک نیز باعث خواهد شد تا اعتبار شما در محیط کار به شدت آسیب ببیند، آسیبی که جبران آن بسیار سخت خواهد بود. حتی اگر پس از آن هرگز دروغ نگویید بازهم اعتماد کردن به شما بسیار سخت خواهد بود.

منبع: مجله Entrepreneur

شرکت حسابداری و حسابرسی محاسبان خبره

 

برچسب‌ها: پیشرفت کاری , موانع , اطلاع رسانی , تدافعی بودن , دروغ گفتن , منفی بودن ,

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
"شروع گفتگو"
1
پرسش از طریق واتساپ
سلام دوست عزیزم
به وب سایت شرکت محاسبان خبره خیلی خوش آمدید.
لطفا برای شروع گفتگو با بنده از طریق واتساپ، گزینه "شروع گفتگو" در زیر همین متن را بفشارید.

پشتیبان شما: نازنین اکبری