وبلاگ محاسبان خبره

روز جهانی حسابدار چه روزی است ؟

روزهای 2 تا 8 دسامبر 2007 ميلادي (برابر با 11 تا 17 آذر 1386) براي حسابداران جهان بزرگ ترين رويداد تاريخ حسابداري به شمار مي آيد. و روز جهانی حسابدار نام گرفته است .

فدراسيون بين المللي حسابداران ( آیفک ) ، به مهم ترين ارگان حسابداري بين المللي تبديل شده است. اين ارگان از 155 نهاد حسابداري از 120 كشور جهان، كه در حدود 5/2 ميليون حسابدار را نمايندگي مي كند، تشكيل شده است. آيفك بزرگ ترين ارگان بين المللي در ميان حرفه هاي بين المللي به حساب مي آيد و اين عظمت و بزرگي جايگاه حسابداران را در ميان تمام حرفه ها متمايز و برجسته مي كند.

آيفك با آگاهي از جايگاه و نقش حسابداري در حفظ و حراست از منافع عمومي و رشد، توسعه، بهينگي، كارآيي و پايندگي اقتصادها و بنگاه هاي اقتصادي و نيز براي ترويج همگرايي بين المللي در ميان حرفه هاي حسابداري و براي جلب نظر استفاده كنندگان و برقراري تماس هاي مستقيم و تبادل نظر با استفاده كنندگان خدمات حسابداري و در يك كلام براي اعتلا و استعلاي عمل حسابداري هفته جهاني حسابداري را تعيين كرده است. هفته حسابداري جهاني مظهر همگرايي، هم افزايي و خردورزي جمعي حسابداران جهان است. گفتني است كه اداره ثبت ملي ايالات متحده در يك اقدام بي نظير، هفته جهاني حسابداري را در فهرست رويدادهاي ويژه خود ثبت كرده است.

دلیل نامگذاری 15 آذر به روز جهانی حسابدار

آیفک در سی‌امین سال تاسیس‌اش ، 15 آذر ( 2 تا 8 دسامبر ) را به نام هفته حسابداری نامگذاری کرده است و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواست آن هفته را به همین نام اعلام کنند و گردهمایی‌ها یا آیین‌های ویژه‌ای را به همین مناسبت تدارک ببینند. در آن سال، انجمن حسابداران خبره ایران ضمن اعلام این خبر همه نهادهای حسابداری ایران را برای تعیین روزی با عنوان روز حسابدار فرا خواند. بر اساس آن فراخوان و نشست‌هایی که سپس بین رهبران انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران – به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک – انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی تشکیل شد، سرانجام، در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ روز ۱۵ آذر هر سال به عنوان روز حسابدار در ایران نام‌گذاری شد.

فعالیت اعضای آیفک در هفته حسابداری

در هفته حسابداری ، اعضای آیفک ، نهادهاي حسابداري و حسابداران در سراسر جهان هزاران همايش، گردهمايي، سخنراني، نشست هاي اطلاع رساني، مصاحبه هاي مطبوعاتي، برنامه هاي زنده تلويزيوني، مراسم اعطاي جوائز به نويسندگان و حسابداران حرفه اي برتر، تماس هاي مستقيم با استفاده كنندگان و انواع ديگر برنامه ها را در عرصه هاي ملي و بين المللي برگزار خواهند كرد. در اين هفته حسابداران حول محور يگانگي و همگرايي در عرصه هاي ملي و بين المللي و راه هاي ارتقاء و اعتلاي خدمات حسابداري به ايراد سخنراني و برگزاري مراسم و آيين هاي گوناگون خواهند پرداخت. در اين هفته دنيا چشم به بزرگ ترين رويداد تاريخي بزرگ ترين جمعيت حرفه اي جهان خواهد دوخت و جهانيان به عظمت و ضرورت خدمات حسابداران بيش از پيش خواهند انديشيد و پيوند خود را با مهم ترين عرضه كنندگان اطلاعات و گزارش هاي مالي مستحكم تر خواهند كرد

حرفه حسابدری چیست و حسابدار کیست ؟

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش های مالی و صورت های حسابداری در شکل ها و مدلهای خاص انجام می گیرد تا افراد ذی نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

کار حسابدار به طور خلاصه، شامل سه مرحله ثبت، تهیه گزارش و ارایه آن است؛ یک حسابدار معمولا اطلاعات مالی را ثبت و گزارشات مالی را تهیه و به مدیریت شرکت یا مراجع قانونی ارائه می کند. حسابدارن داده های خام را در دفاتر و نرم افزارهای حسابداری ثبت و به آنها نظم می بخشند. محصول نهایی کار یک حسابدار گزارشات و صورت های مالی است که مبنای تصمیم گیری ذینفعان (مدیران، مجامع عمومی سازمان، سرمایه گذاران، دولت و…) می باشد.

  شرکت حسابداری و حسابرسی محاسبان خبره

 برچسب: حسابدار, روز حسابدار, 15 آذر ماه, حسابداری, حسابرسی, محاسبان خبره, شرکت حسابداری و حسابرسی محاسبان خبره,

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
"شروع گفتگو"
1
پرسش از طریق واتساپ
سلام دوست عزیزم
به وب سایت شرکت محاسبان خبره خیلی خوش آمدید.
لطفا برای شروع گفتگو با بنده از طریق واتساپ، گزینه "شروع گفتگو" در زیر همین متن را بفشارید.

پشتیبان شما: نازنین اکبری