وبلاگ محاسبان خبره

اظهارنامه ارزش افزوده خود را با گزارشات فصلی لینک کنید

یکی از بزرگترین مشکلات در بسیاری از پرونده های مودیان ، مغایرت های غیر قابل قبول است .یکی از این مدل مغایرت ها در ۲ حوزه مالیات بر ارزش افزوده و گزارشات فصلی اتفاق می افتد

درست زمانی که مودی جهت تمدید و یا دریافت گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده به حوزه مربوطه مراجعهمی کند و با مغایرت گزارشات فصلی خود مواجه می شود و آن اینکه گزارشات قبلی در سامانه ماده ۱۶۹ شما متفاوت با همان گزارشات در همان دوره مالیات بر ارزش افزوده است .

 همانطور که می دانید سامانه گزارشات الکترونیکی به صورت آنلاین و آفلاین، یک نرم افزار گزارش دهی است که سازمان امور مالیاتی برای کنترل خرید و فروش مشاغل و افراد راه اندازی کرده است .

 اما باید دید صحت کنترل و ارائه اطلاعات ثبت شده در این سامانه چگونه از طرف سازمان امور مالیاتی کنترل و تایید می شود . یکی از مهمترین کانال های کنترل این سامانه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده است .

این بدان معنی است که مبالغ ناخالص شما در اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ، باید کاملاً منطبق با سامانه TTMS باشد ، اما چگونه ؟

در ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده ، فقط کالا ها و خدماتی را وارد می کنیم که مالیات و عوارض به آنها تعلق گرفته است ، ولی در عوض در سامانه ماده ۱۶۹ ، شما هم کالاهای مشمول و هم غیر مشمول را به یکباره در سامانه ثبت و گزارش می کنیم.

سازمان امور مالیاتی می تواند در پایان دوره مالی میزان گزارشات را با اظهارنامه عملکرد ( هزینه ها و دارائیها و درآمدها) کنترل کند.یک راه کنترل گزارشات ، مالیات بر ارزش افزوده است ، به همین علت خیلی بهتر است که اظهارنامه کاملاً منطبق با سامانه ماده ۱۶۹ باشد.

می توانید با وارد کردن کالاهای غیر مشمول در ستون مخصوص اظهارنامه مالیات برارزش افزوده که از همان جداول اکسل بارگذاری می شود ، اظهارنامه ۳ ماهه خود را گزارشات الکترونیکی ۳ ماهه برابر کنید .

نکته پایانی : تمامی گزارشات همزمان شما در دو سامانه ماده ۱۶۹ و ارزش افزوده منوط به راه اندازی و طراحی یک سیستم مرتب و ایده آل حسابداری می باشد.

شرکت حسابداری و حسابرسی محاسبان خبره

 

برچسب‌ها: حسابداری , حسابرسی , محاسبان خبره , مغایرت , معاملات فصلی , ارزش افزوده , امور مالیاتی ,

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
"شروع گفتگو"
1
پرسش از طریق واتساپ
سلام دوست عزیزم
به وب سایت شرکت محاسبان خبره خیلی خوش آمدید.
لطفا برای شروع گفتگو با بنده از طریق واتساپ، گزینه "شروع گفتگو" در زیر همین متن را بفشارید.

پشتیبان شما: نازنین اکبری